Pokročilý retargeting služby Sklik pro eshopy
1. srpen 2018Po vzoru služby Google Ads i Seznam nabízí ve své službě Sklik možnost rozšíření standardního retagetingového kódu o dodatečné parametry, které pomohou eshopům lépe cílit reklamu.
Remarketingový kód se dá rozdělit podobně jako u Google AdWords na dvě části. Statickou část, která se nemění a dynamickou část, která se mění podle jednotlivých stránek.
Statická část kódu vypadá následovně:
<script
type="text/javascript">
/* <![CDATA[ */
var seznam_retargetingId = 12345;
/* ]]> */
</script>
<script type="text/javascript" src="//c.imedia.cz/js/retargeting.js"></script>
Za seznam_retargeting_id je třeba doplnit ID, která je unikátní pro každý Sklikový účet a po založení nového účtu je třeba ho vygenerovat.
Statickou část kódu je třeba umístit na všechny stránky vašeho eshopu kromě stránek, které obsahují výpis kategorií a samostatné produktové stránky. Kód se standardně umisťuje do patičky před zavírací tag body.
Dále je třeba va váš eshop umístit dynamickou část kódu. Dynamickou část kódu je třeba umístit za statickou část kódu a před zavírací tag body. Zajistí se tím správné měření kódu.
Během implementace dynamické části kódu je třeba rozlišit následující typy stránek:
Produktové stránky
Na všechny stránky, které obsahují produkty, je třeba umístit následující fragment kódu:
<script
type="text/javascript">
/* <![CDATA[ */
var seznam_retargetingId = 12345;
var seznam_itemId = "123";
var seznam_pagetype = "offerdetail";
/* ]]> */
</script>
<script type="text/javascript" src="//c.imedia.cz/js/retargeting.js"></script>
Za seznam_retargeting_id doplníte stejné ID jako u statického kódu výše. Za seznam_itemId je třeba dynamicky doplňovat ID produktu, které se shoduje s ID produktu, které je uvedeno ve vašem produktovém feedu.
Kategorie eshopu
Zde je opět třeba doplnit seznam_retargeting_id. Dále je pak třeba dynamicky propisovat jednotlivé produktové kategorie vašeho eshopu, které musejí odpovídat stromu kategorií, které využívá služba Zboží.cz. Správné kategorie lze nalézt zde.
<script
type="text/javascript">
/* <![CDATA[ */
var seznam_retargetingId = 12345;
var seznam_category = "Počítače | Software | Operační systémy";
var seznam_pagetype = "category";
/* ]]> */
</script>
<script type="text/javascript" src="//c.imedia.cz/js/retargeting.js"></script>
Vzorový příklad kategorie: Počítače | Software | Operační systémy
Díky implementaci výše zmíněných rozšíření je poté možné lépe zacílit reklamu na základě prohlížených produktů a kategorií.
Více informací ohledně imeplementace lze nalézt v nápovědě Skliku.