Implementace dynamického remarketingu Adwords (nový účet)

V odstavcích níže si ukážeme, co je třeba udělat pro správné fungování dynamického remarketingu Google AdWords u nových účtů, které využívají globální značku AdWords.

Google postupně bude migrovat všechny účty na nové rozhraní Google AdWords, které pro dynamický remarketing využívají modernější způsob měření pomocí globální značky. Stará implementace popsaná zde bude fungovat i nadále, ale doporučujeme na globální značku přejít. Globální značka totiž nabízí některé nové funkce, které starší způsob měření nenabízí.

Remarketingový kód Google AdWords využívající globální značku má opět dvě části. Statickou část, která se nemění a dynamickou část, která se mění podle jednotlivých typů stránek.

Nejprve je třeba na váš eshop implementovat statickou část, která vypadá následovně:

AdWords Global Tag - statická část kódu

Statický kód je unikátní pro každého uživatele Google AdWords a po založení nového účtu se musí vždy vygenerovat. GOOGLE_CONVERSION_ID je třeba nahradit konverzním ID daného účtu. Pokud nám dáte přístup k vašemu AdWords účtu nebo pokud budeme účet zakládat, všechny požadované kódy připravíme a v případě potřeby je vám pro vašeho webmastera zašleme.

Statický kód je třeba umístit na všechny stránky webu a to do hlavičky pokud možno co nejvýše otvíracímu tagu head, aby se kód spouštěl jako první. Tím se zajistí přesné měření kódu.

Dále je třeba implementovat dynamickou část kódu, která obsahuje vlastní parametry pro jednotlivé stránky vašeho eshopu. Jednotlivé fragmenty umisťujeme hned za statickou část kódu a opět do hlavičky head.

Během implementace je třeba rozlišit následující typy stránek:

 

Během implementace často dochází k opomenutí parametru 'send_to': 'AW-GOOGLE_CONVERSION_ID'. Tento parametr je velmi důležitý, jinak nedojde k odesílání naměřených dat do AdWords účtu.

 

Domovská stránka

Jedná se o úvodní stránku vašeho eshopu (https://vaseshop.cz). Zde je třeba vložit následující kód:

AdWords Global Tag - dynamická část kódu

 

Výsledky vyhledávání

Jedná se o stránku na vašem eshopu, kde se zobrazují výsledky vyhledávání vašich zákazníků. Na tuto je třeba umístit následující kód:

AdWords Global Tag - dynamická část kódu

 

Kategorie eshopu

Jedná se o všechny stránky, na kterých probíhá výpis produktů z dané kategorie eshopu. U parametru ecomm_category je třeba nastavit dynamickou proměnou eshopu, aby do parametru eccom_category propisovala jednotlivé kategorie vašeho eshopu. Základní kód vypadá následovně:

AdWords Global Tag - dynamická část kódu

 

Produktová stránka

Jedná se o produktové stránky, které obsahují jednotlivé produkty vašeho eshopu. Zde je třeba opět upravit proměnné, aby dynamicky propisovaly ID vašeho produktu, jeho cenu a kategorii, ve které je produkt zařazen. Kód pak vypadá následovně:

AdWords Global Tag - dynamická část kódu

 

Jednotlivé kroky košíku

Jednotlivé stránky košíku, tvoří se podobně jako produktová stránka, ale je nutné navíc sledovat, zda-li zákazník v jednotlivých krocích nějakou položku z košíku neodebral, zároveň zákazník může mít v košíku více položek. Základní kód vypadá následovně:

AdWords Global Tag - dynamická část kódu

Pro více položek v košíku je třeba vytvořit u parametru ItemID pole s hranatými závorkami:

AdWords Global Tag - dynamická část kódu

 

Potvrzení objednávky

Jedná se o poslední krok objednávky, kde je většinou poděkování a informace o vytvoření objednávky. Zde je třeba dynamicky propisovat celkovou hodnotu objednávky zákazníka. Kód vypadá následovně:

AdWords Global Tag - dynamická část kódu

 

Ostatní stránky

Následující kód je třeba umístit na všechny stránky, které nesplňují pravidla uvedená výše. Jedná se o stránky s kontaktními údaji, informacích o dopravě atd.:

AdWords Global Tag - dynamická část kódu

 

Kompletní specifikaci a popis, co všechno se dá pomocí globální značky měřit, naleznete v příručce pro vývojáře od Googlu.




Kde nás najdete: Sedláčkova 247/20
301 00 Plzeň
Česká republika
(nad Mazaným Králíčkem)
Kontakty +420 724 042 625
info@proseo.cz
Pojďme na oběd Řešíte aktuálně nějakou problematiku?
Pozvěte nás na oběd a získejte nezávaznou konzultaci online marketingu!
Chci jít na oběd